גוטרמן באמירה מפתיעה: "לא כדאי להקים עוד ערים חרדיות" • האזינו

דוד לזר No Comments on גוטרמן באמירה מפתיעה: "לא כדאי להקים עוד ערים חרדיות" • האזינו
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ראש עיריית מודיעין עילית יעקב גוטרמן התייחס הבוקר (שלישי) לדו"ח העוני לשנת 2014, והרחיב על מצוקת הדיור במגזר החרדי. בין דבריו הפתיע גוטרמן ואמר כי "לא כדאי להקים עוד ערים חרדיות, אנחנו רואים את המציאות, צריך לסכם עם ראשי ערים מערבות המעוניינים להכניס ציבור חרדי".

גוטרמן הסביר כי קיים פתרון שיגרום לראשי הערים לאכלס חרדים בתחומם. "אנחנו מדברים על זה עם האוצר וכבר יזמתי את זה פעם, צריך לגבש סל הטבות שישלם לראש עיר לקבל את האוכלוסייה החרדית", לדבריו, "הרי יש סטיגמה שהחברה החרדית לא עובדת לא מייצרת ולא משלמת ארנונה, למה שהוא ירצה לקבל אותה? הוא הרי יסכן בזה את מעמדו כראש עיר בבחירות הבאות".

"הדבר היחיד שיכול לקדם דיור חרדי בערים מעורבות הוא שהמדינה תיתן לערים הטבות נקודתיות, לא בדיבורים אלא במעשים, במצב כזה ישתלם לראשי הערים להביא אליהם את המגזר החרדי, ויהיה כאן אינטרס משותף שיוריד את הסטיגמה כי דווקא החברה החרדית יכולה להביא לו ברכה לעיר ולא הפוך", הדגיש גוטרמן.

"רק נס מחזיק את מודיעין עילית"

בנוסף הוא התייחס לעיר החרדית מודיעין עילית ואמר כי "רק נס הוא זה שמחזיק את העיר, אני אומר את זה לפקידי האוצר ולאחרונה הם התחילו להאמין בזה", סיפר גוטרמן.

צריך למקד את המאבק הציבורי בתחום המזון ולא מול מתווה הגז, המזון הבסיסי בישראל יותר יקר מארה"ב, אני מכיר משפחה שלימה שעזבה וירדה בחזרה מישראל לליקווד".

"מה קשור אלינו הנושא של הגז? מה זה קשור לציבור הרחב?", שאל ראש העיר החרדי, "צריך לדאוג שכל ילד ותינוק יקבל מינימום של אוכל בסיסי ושיהיה בזה שוויון".

האזינו לראיון המלא:



0 תגובות